[LG] Vincenzo Di Monfortes Hævn

Denne anmeldelse bliver forholdsvis kort, da jeg er træt og ikke gider skrive en masse gøgl om et kort scenarie.

Jeg kan rigtig godt lide “Vincenzo Di Monfortes Hævn”! Scenarieteksten giver mig decideret lyst til at spiller scenariet og jeg synes at scenariet er gennemført (og så er renæssance Italien bare altid sejt!). De to kritikpunkter jeg har handler om at scenariet er fra 1993. Der burde stå noget om semi-live (som jeg antager ikke var kommet på mode der endnu) og jeg synes at spillederens rolle burde være mere instruerende.

Jeg har det et eller andet sted blandet med den slags scenarier, fordi jeg ofte har oplevet at spillederløse scenarier er enten for meget railroading uden valg/er for usammenhængende og jeg synes ikke at “Vincenzo Di Monfortes Hævn” falder i nogle af de to fælder. Der er en klar sammenhæng og selvom hele historiens udfald er fastlagt på forhånd er der stadigvæk spørgsmålet om hvordan den kommer til udfolde sig. Det holder sig dælme godt. Hvordan er det at spille? Hvornår er det min tur til at vælge scenarie igen? Og er det her en stavefejl? “Imens forsøger Filippo at bolde Bella borte.”

3 meninger om “[LG] Vincenzo Di Monfortes Hævn

  1. Thais Munk

    Min tanke var sådan set bare at semi-live ville gøre sig godt i scenariet, fordi at man på den måde ville kunne understrege det teatralske i scenariet igennem kropssprog. Det var tanken.

  2. Simon J Pettitt

    Ha den så jeg slet ikke, det giver scenariet en hel ny vinkel 😉
    Med hensyn til valg, så må jeg indrømme at min holdning er lidt: det funker ikke men en fast skiften, fordi så går stafetten i stå, hvor den lander hos en der pludselig har for travlt ti lat vælge. Så jeg synes mere at, vælgeren fra gang til gang, er den som vil tage sig tiden til at vælge et egnet scenariet. Hvis det giver mening. For eksempel har jeg jo forslået Sandhed eller konsekvens, så vi endelig kan få anmeldt en Bækgård…
    Hvor vi så rent praktisk melder kommende scenarier ud, ved jeg ikke.
    Simon

Skriv et svar

