Anmeldelse af ROLLE|SPIL nr 3

Jeg kan lige så godt sige med det samme: Jeg er jævnt hen begejstret for ROLLE|SPIL nr. 3, som jeg virkelig synes har ramt mange ting rigtigt. Nogle ting om bladet generelt inden jeg går videre:
I.Jeg er mægtig glad for at ROLLE|SPIL marker hvilket indhold i blandet, som er betalt, fordi at linjen af og til kan blive slørret indenfor især live (annoncer for scenarier, sminkeguides, etc). Derfor gør det at jeg kan springe annoncerne over og koncentrer mig om indholdet. Der har jeg dog et enkelt surt opstød: Hvad er det så helt præcist vi finder på side 8? En artikel om kampagnen i Rude Skov eller en annonce for den? Den står som annonce, men er alligevel i indholdsfortegnelsen?
II.Fuck, hvor er det et flot blad. Når man så tilmed kan få det gratis…så er vi jo allerede nået langt.
III.ROLLE|SPIL favner rigtig bredt, hvilket jo om noget er en del af ideen. Og der synes jeg at man med nummer 3 har ramt en rigtig fornuftig balance.

Mere specifikt om indholdet af nummer 3: Jeg synes at der er rigtig mange gode artikler, men jeg synes også at flere af dem standser lige før målstrengen. Bl.a. blev jeg lidt skuffet over at Karsten ”Bamse” Bundgaards artikel om børnerollespil stoppede så pludseligt. Der var rigtig spændende ting i den artikel om hvorfor man går i gang med at spille rollespil så meget senere og hvordan børnerollespil er godt for børnene (aka: Kunne redaktionen ikke få Karsten til at skrive en to’er?). At man gerne fra ROLLE|SPILs side gerne vil hylde Imperiet forstår jeg så udmærket, idet jeg selv har siddet og savlet over deres udstyr, men jeg ville hellere have et større galleri med billede af dem i kamp og opstillet og virkelig kunne udleve min grej- og udstyrsfetichist. Ikke kun et billede! Jeg synes at Lars Andersen har skrevet en fremragende (og morsom!) artikel om ”rigtigt” rollespil og en meget lærerig artikel om bueskydning (f.eks. meget relevant hvis man nu f.eks. var en 24 år gammel odenseansk liverollespiller, som overvejede at begynde at spille bueskytte engang).

Artiklen om cosplay er også rigtig god. Jeg skal ærligt erkende at jeg har alt for mange fordomme overfor den slags, men jeg fik nogle af dem dræbt og artiklen kommer godt rundt. En ting, som jeg godt kan lide ved ROLLE|SPIL er skævheden i noget af det. Bl.a. at man lige har anmeldt en bog om dansk søhelte- fedt! Den havde jeg sgu ikke set komme, men Troels Palm vidste glimrende hvorfor den skulle med (vi gælder os til dit Tordenskjold-scenarie, Troels!). Sofie Bojsen og Cleo Hatting (jeg elsker dig stadigvæk pga banketten Cleo!) har skrevet den artikel (”Hende? Ja, jeg ved godt hvem hun er. Hun har knaldet en af mine venner”), som jeg er mest begejstret for i ROLLE|SPIL nr 3. Mest fordi det de skriver er rigtigt, slet og ret. Hvis der skulle være noget, som for alvor sætter mit pis i kog skulle det da være selvretfærdige frelste spasserer, som mener at have ret til at blande sig i andre seksualliv. Jeg synes I skulle blive ballgagget, spændt fast, låst ind og glemt for evigt.

ROLLE|SPIL nr 3 er udkommet idag! Få fat på det og læs det!

En mening om “Anmeldelse af ROLLE|SPIL nr 3

1. Pingback: Anmeldelse af ROLLE|SPIL nr 4 « Frygt og lede i Salford