Salford og updatering om rollespil

Efterhånden er min dagligdag i Salford (home of The Smiths!) ved at falde så meget til ro at jeg kan skrive lidt her igen. Jeg har vænnet mig voldsomt hurtigt til England, jeg tænker ikke engang over at kigge til højre først når jeg går over en vej. Til gengæld er Salford ganske fremragende udstyret i mine største inspirationskilde, nemlig frygt og lede (fattigt kvarter med masser af studerende, især udvekslingsstuderende). Der er uendelige mængder af folk, som konstant er fulde, udvekslingsstuderende, som knak nok kan tale engelsk og masser af larm. Dem jeg bor i hus med (11 mennesker deler et hus med hver deres værelse) er til gengæld til at have med at gøre. Alkohol er billigt, smøger er pissedyre, studiet virker rigtig spændende.
Jeg har ikke nået at få skrevet nogle høflige emails endnu til de mennesker, som jeg er blevet henvist til af Claus Raasted, så jeg har ikke lige nogen fast ide om engelsk rollespil som helhed endnu. Jeg har til gengæld fundet “Salford Wargames and roleplay society”, som jeg stadigvæk ikke har fundet ud af om jeg lege med, mest fordi de ikke virker specielt engagerede i det de laver eller som om de er så brede i deres “udbud” igen. Jeghar også fundet en rollespilsbutik inde i selve Manchester, men den har jeg ikke nået at komme forbi endnu.

Derudover er Prøve Nummer 19 blevet afleveret til Viking Con og kan downloades her. Jeg synes du skal være spilleder. Det er et nemt scenarie at køre. Derudover skriver jeg som død og helvede på Dengang i Orangeville, som blev forsinket på grund af noget tid der gik med flytning og rejse. Så har jeg sådan set også et Fastaval-scenarie, som skal skrives, men det har jeg også en del tid til at få ordnet. Derudover har jeg lavet en fantasy-setting, som jeg har en plan om at bruge sammen med Pathfinder (hvor jeg jeg snart køber grundbogen for 160 kr), men den får sit eget blogindlæg.  Har jeg nævnt at du bør være spilleder på Prøve Nummer 19? 2 timers underholdning og kræver stort set intet at sætte sig ind i. Jeg er oprigtig ærgerlig over at jeg ikke kommer til Viking Con, for spillerne har bare kastet sig over mine scenarier og der er De Navnløse antologien, som jeg har læst og bedømt….og den er møgfed! Den skal I glæde jer til hvis I skal køre den eller spille den! Det var lidt løs snak herfra.

3 meninger om “Salford og updatering om rollespil

  1. Kristian

    “Oh Manchester, so much to answer for”

    Dit billede af Salford er præcis som jeg husker det. Turen op af Blackfriars Rd (?) var enestående i sin elendighed. Teenage moms with prams, butikker og barer med brædder for vinduerne og fulde tatoverede mænd i poloskjorter. Man, hvor jeg savner England.

    Jeg var forbi Fanboy3 på Newton Street da jeg var i Manchester, og det virkede som en ret cool biks med meget flinke ansatte – så måske kan de pege dig i retning af nogle (gode) rollespillere.

    Og cool med alle scenarierne – Viking Con skal nok blive vildt, blodigt og awesome.

  2. Thais Munk

    Kristian: Ja, det passer mægtigt godt. Første gang jeg var forbi Salford City Centre blev jeg nødt til at dodge først British National Party og derefter Church of Latter-day Saints (de var dog mindre ekstreme end Jehovas Vidner i Odense, men begge gruppe er latterligt homofobiske). Velkommen til en stor civilisation. Jeg får tjekket Fanboy3 ud, det lyder ihvertfald godt. Og ja, Viking Con skal nok blive awesome…jeg ville bare ønske at jeg kunne komme. 😦

    Kristoffer: Det er ikke meget galt. Castle Irwell (som er en såkaldt “student village” i bund og grund et stort kollegium) er meget godt beskrevet her. Dertil skal lige tilføjes en masse udvekslingsstuderende af blandet karakter. Et tosset sted, men samtidig er der noget fedt over at der altid er fest udenfor når jeg kommer hjem om aftenen. Man får vitterligt indtrykket af at der er nogen, som fester altid, alle ugens dage. Jeg kan godt lide det, men samtidig ved jeg at jeg maks skal bo her et år.

Skriv et svar

