[foromtale] Velkommen til Friheden

Jeg har været en del op at slås med lige netop denne her fortale, men her kommer et udkast. Ligesom Kristian modtager jeg gerne både hård kritik og entusiastisk lovprisning.

 

Velkommen til Friheden

Fem forskellige mennesker sidder et sted i USA og lægger planer for deres vej til friheden. De er en celle i Operation Friheden. Fem mennesker, der har forskellige ideer om frihed og som vil blive draget ind i galskab og mere og mere ekstreme handlinger som en del af deres sammensværgelse.

“Har du nogensinde følt at du ikke selv havde kontrol over dit eget liv? Har du lyst til reel, virkelig, ægte frihed? Er du parat til det? Tør du trykke på knappen eller aftrækkeren? Gør du gøre det nødvendige? Så meld dig til Operation Friheden! Vi har ingen registrering, ingen overordnet ledelse, knap nok nogen organisation, og da slet ikke nogen, der fortæller dig hvad DU skal gøre!

Hvis du har lysten og nosserne til selv at træffe det valg, vil Operation Friheden være noget for dig! Velkommen til!”

System: Hjemmelavet.
Genre: Action/Drama (også kendt som rock’n’roll).
Varighed: 2-3 timer.

4 meninger om “[foromtale] Velkommen til Friheden

  1. “…og som vil blive draget ind i galskab og mere og mere ekstreme handlinger som en del af deres sammensværgelse.”

    Det lyder frygtelig forudbestemt. Kan du godt formulere blødere (og mere mundret).

  2. Thais Munk

    Nej, det kan jeg sgu ikke lige sådan umiddelbart. Jeg synes du skal formulere det for mig. Så kan du opnå dit mål om at blive takket mest for at have lavet mindst i dansk bordrollespil.

  3. anne

    Hmm – jeg kan ikke helt sætte fingeren på, hvad det er, jeg savner, men på en eller anden måde har jeg ikke en idé om, hvordan det faktisk bliver at spille dette scenarie. Det er en god stemningstekst, især stumpen i anførselstegn, men jeg kan se adskillige meget forskellige scenarier, det kan være en foromtale for.

    Snakker vi spillederstyret, pre-plotted, stig-på-rutchebanen-og-lev-dig-ind? Eller er det ingen-sikkerhedsnet/hvor-vildt-kan-du-gøre-det-spil, hvor spillerne driver hinanden opad i “galskab og mere og mere ekstreme handlinger”? Skal jeg som spiller være god til at beskrive seje actionting, min spilperson gør, eller til at spille intense scener, hvor vi diskuterer, om vi skal bombe en børnehave? Skal jeg slå en masse terninger, og kommer de til at betyde et kuk for hvad der sker?

  4. johs

    Det som Anne sagde: Ja, hvad sker der?

    Og hvorfor er der et anførselstegn – er der nogen der siger noget? Hvem? Dig, måske?
    Selv er jeg jo meget glad for anførelstegn, men mit skriftsprog er ikke nødvendigvis det bedste at efterligne.

    Hvordan vil du drive spilpersonerne længere og længere ind i galskaben?

Skriv et svar

