Foromtale til Velkommen til Friheden

Inspireret af Simon og hans foromtale og min manglende lyst til at skrive om menneskerettigheder, har jeg valgt at oploade min anden version af foromtalen til Velkommen til Friheden, mit scenarie til Fastaval 2011. Kommentarer modtages vældig gerne, indtil videre har alle der set og kommenteret på den været folk, som har læst min synopsis. Jeg havde egentlig tænkt mig at oploade dette i nat, men kom i tvivl. Da jeg dog var kommet til at udgive den (flot Thais) valgte jeg sætte den som privat, men det blev alligevel opsnappet af Alexandrias blogfeeds. Derfor oploader jeg den nu, så der ikke er folk som klikker på et død link.

Velkommen til Friheden

Har du nogensinde følt at du ikke har kontrol over dit eget liv? Har du lyst til virkelig frihed? Er du parat til friheden? Tør du trykke på aftrækkeren? Så meld dig til Operation Friheden!
Vi har ingen registrering!
Vi har ingen ledelse!
Vi har knap nok nogen organisation!
Og vi har da slet ikke nogen, der fortæller dig hvad DU skal gøre!
Hvis du har lyst til at være et frit menneske, så meld dig til Operation Friheden! Velkommen til!

Fem forskellige mennesker sidder et sted i USA og lægger planer for deres vej til friheden. De er en celle i Operation Friheden. Fem mennesker, der har forskellige ideer om hvad frihed er og vejen til friheden.

”Velkommen til Friheden” er et spillerstyret action/drama-scenarie. Der er nogle rammer for den historie, som du og de andre spiller skaber sammen med jeres spilleder som sparringspartner. Man spiller både diskussionen om den rigtige vej til friheden og action som en konsekvens af diskussionen.

System: Hjemmelavet.
Genre: Action/Drama (også kendt som rock’n’roll).
Varighed: 2-3 timer.
Spillere: 5.
Spilledertype: Vær sparringspartner og give spillerne modspil, men vær samtidig også parat på at overlade historien i spillernes hænder.
Spillertype: Vær forberedt på at spille med og spille imod de andre spillere inden for spillets rammer og regler.

Om forfatteren

Thais Laursen Munk er odenseaner i eksil i Manchester, hvor han læser statskundskab som udvekslingsstuderende. ”Velkommen til Friheden” er hans ottende scenarie. Han har en forkærlighed for cider, obskure og glemte amerikanske skæbner, blod og mudder, frygt og lede, historier om taberagtige og antiautoritære antihelte og for det spontane og skæve i rollespil.

2 meninger om “Foromtale til Velkommen til Friheden

  1. Kristian

    Hey Thais

    Din foromtale intro siger ingenting på ret mange linjer om Operation Frihed og folkene bag/involveret. Jeg er stadig ret meget I mørket om hvad jeg kan forvente af scenariet. Skal vi på en/et anarkistisk road trip eller har vi et mål og hvis karakterernes anskuelse af frihed er så forskellig, hvorfor er vi så samme? Er det Fear and Loathing in Las Vegas eller Natural Born Killers?

    Kunne man måske få præsenteret karaktererne? Det tror vil hjælpe mig med at gennemskue hvad det er vi skal. Jeg vil også gerne høre lidt mere om diskussion kontra action, for når du skriver rock’n’roll, så tænker jeg at der er meget lidt plads til snak, specielt siden det er en novelle.

  2. Pingback: Spil-idé: Eskatonen « Olivers tegninger om rollespil

Skriv et svar

