CONg Gulerods d. 2’s store vinterfest

Wow. Det var sgu sjovt. Ja, kære læsere, jeg har været på til CONg Gulerods d. 2’s store vinterfest, hvilket var en storslået oplevelse. Jeg har sjældent sovet så lidt på en con, men goddamn. Det var turen fra Manchester værd. Jeg fik spillet Rebellerne, kørt mit eget scenariet imens at jeg (og flere af spillerne var ved at falde om af træthed) og fik spillet Et Hjerte af Metal. Derudover spillede jeg massere af dumme bræt- og kortspil med Fastavals general og en 5% rollespiller. Jeg har endelig fået købt Montesegur 1244 fra Frederik J. Jensen og jeg fik hygget mig voldsomt med gæsterne på connen.

Gøgl

Jeg synes at der er utrolig meget gøgl på Con 2. Faktisk nærmest for meget. Omvendt set har jeg det sådan at hvis der ikke var det ville det slet ikke være det samme (og hånden på hjertet ved jeg jo også godt at det kun irriterer mig, fordi jeg ikke er med til at lave det…(Troels Rohde Hansen, en klog mand, sagde engang om undertegnede at jeg alligevel ikke var liverollespiller, jeg var bare en “fucking gøgler”. Troels har som altid ret). Jeg synes at det gik over gevind, men jeg tror bare at jeg er blevet for sur, for der var mange andre som nød det.

Og hey….det er da federe med navne som “Team Kage” og “Team Bacon” end “Hold 1” og “Hold 2”. Et eller andet sted jeg vel forholde mig til den slags tema-ekstravagance som ½ Fastavals oppyntningsansvarlige.

Arrangørerne

De var fantastisk mennesker. Der var en behagelig tone og tingene gik godt sådan overall. Maden var lidt forsinket, men til gengæld var en god og der var nok af den. Især skal hovedarrangøren Lena Kikko Siggaard (og hendes kæreste Stefan Bjerring Henriksen) nævnes, fordi at de var så elskværdige at lade mig crashe på deres sofa (som var en fantastisk sofa, hvor at jeg sov 10 timer i stræk). Lenas mor Dorthe skal også nævnes. Tusind tak for aftensmad Dorthe! Det var en god omgang chilli con carne.

Rollespillet

Jeg fik som sagt kørt mit eget scenariet, hvilket gik “ok”. Jeg fik en masse ideer af det og derudover virkede meget af scenariet præcis som det skulle. Der var konflikterne og søgen efter frihed, som eskalerede ud af kontrol (bl.a. da kunstneren uddannet fra Yale hængte en pædofil op i vedkommendes lysekrone og derefter kastrerede ham) eller da spillerpersonerne udstyrede en demonstration i Florida med våben og i et blodigt slag indtog Guantanomo-lejren inden de sendte et stolt brev til Pentagon og slugte cyanid-kapslerne. Så mit lille story game fungerer udmærket, men med flere ting som skal rettes til.

Så fik jeg spillet “Et Hjerte af Metal” som jeg har skrevet om andre steder. Derudover fik jeg spillet Rebellerne, som jeg håber begynder en bølge af scenarier med Lego-elementer, for det var fandeme en sjov ide. Det gik ret glad, da vi først for alvor kom i gang og selvom scenariet har nogle skønhedsfejl er jeg vild med det. Det minder lidt om filmen “Stardust” og jeg elsker det af samme grund: Det er en parodi og samtidig en hyldest.

Wow. Det var fandeme en fin con. Tak for alle involverede! Spred ordet, for Con2 fortjener at blive nævnt noget mere, for der sker fandeme nogle fede ting og der er en fantastisk stemning over connen!

4 meninger om “CONg Gulerods d. 2’s store vinterfest

  1. anne

    Jeg er glad for, du morede dig. Jeg elsker virkelig den con.

    Og hey! Du fik spillet Rebellerne! Fortæl om det – jeg nåede ikke at høre, hvordan det var gået, og jeg er vildt nysgerrig.

  2. Thais Munk

    Du har haft en kategori siden at jeg skrev om min evaluering af Orangeville. Det var vist et udslag af min lettere ironisk tilgang til blogging. Jeg skal gerne fjerne det, hvis folk ikke vil have at min blog kommer op når man Googler dem. Det skal dog sige jeg har kun brugt folk som kategorier/skrevet om dem, hvis jeg holder af dem og synes at de er seje. Skriv hvis I vil fjernes, så forsvinder I 🙂

    Mere om Rebellerne senere, jeg ville bare lige have det af vejen.

  3. Thais Munk

    Mht Rebellerne er det et fedt scenarie, som er en parodi og hyldest af Star Wars. Det har nogle småfejl, men som udgangspunkt er jeg rigtig glad for at det i dets tre dele er ude i ekstermerne: spilleder bestemmer alt, spillerne og spilleder skaber i fællesskab en historie og til sidst bliver spilleder spiller og spillerne bliver spilledere. Og der er Lego med og Lego er sejt! Jeg håber virkelig på at det er noget andre vil bruge, for det giver en sjov, lidt barnlig dynamik. Jeg fik lyst til at lege af det og det gjorde absolut ikke scenariet værre 🙂 Så det skal jeg helt sikkert være GM på på Vintersol, hvis jeg kan.

Skriv et svar

