ROLLE|SPIL #5

Yes, allerede nu har jeg fået mit eksemplar af ROLLE|SPIL #5 med posten! Så kan jeg godt tillade mig at anmelde den som overspringshandling fra mit scenarie. Jeg gider ikke liste alt hvad der står i bladet, men vil istedet liste hvad jeg mener at at ROLLE|SPIL #5 gør rigtigt og forkert. Uanset hvor højt jeg råber kommer det ikke til at være alt, som interesser mig. ROLLE|SPIL #5 har i alt (mere eller mindre) 20 forskellige indslag. Af dem synes jeg godt om 15-16 stykker, hvor resten ikke rigtig fanger min interesse. Det synes jeg er en rigtig god begyndelse. Jeg synes at mine 50 kroner er givet godt ud, men der er også nogle ting, som jeg synes kunne være bedre.

Jeg er i nogle tilfælde ret uenig i vinklingen af historierne. Jeg kan da kun savle over de ting som Sune Esbensen laver, men jeg ville ærlig talt hellere have en gennemgang af noget han har lavet og hvordan. Det har jo været det fede ved mange af make-up artiklerne at det kunne bruges til noget i praksis. Der synes jeg nemlig at ROLLE|SPIL #5 rammer (næsten) plet, idet at meget af det er praktisk eller inspirerer mig. Der er brugbar liveteori (egentlig synes jeg at der er tale om værktøjer til live) og der er flere artikler, hvor at jeg fik noget at tænke over. Lars Andersen skriver stadigvæk fantastiske rants og jeg synes at interviewet med Jakob Rune Hansen er fantastisk. Interviewet handler om homoseksuelle indenfor liverollespil, hvilket jeg synes er helvedes interessant, idet at de fleste historier i liverollespil antager heteroseksuelle forhold. Der tales aldrig om homoseksualitet og hvis der endelig gør er det som regel negativt. Det er da superkedeligt (det er prinsen, som stikker af med væbneren i stedet for at blive gift med prinsessen til gengæld ikke!). Jeg kender (lige som Claus) ikke til særlig mange homoseksuelle rollespillere og jeg synes at homoseksualitet ofte bliver portrætteret enten forkert eller overhovedet ikke i rollespil. Det er en skam.

ROLLE|SPIL #5 er på gaden! Giv det en chance, jeg synes helt sikkert det er pengene værd!

2 meninger om “ROLLE|SPIL #5

  1. Og chefredaktøren takker ydmygst for ordene.
    Jeg kan sagtens følge din pointe med vinkling af historien med Sune. Ideen var mere at give et (kort) indtryk af en grejbygger fremfor et indtryk af hans grej. Men vi har så sent som idag diskuteret, at vi gerne vil lave lidt flere “guides” i næste nummer.

    Og tak for ordene om interviewet med Jakob. Det bliver han glad for at høre!

    – Claus

  2. Pingback: [anmeldelse] Rolle|spil nr. 5 « Stemmen fra ådalen

Skriv et svar

