Pride and Predators

Jeg var for et stykke tid siden (13-15 maj) til mit første (men med garanti ikke mit sidste) britiske live, Pride & Predators. Det kan kort beskrives som “Jane Austen med mere”, hvor at mere er magi og rumvæsener. Det kan meget vel være at jeg er påvirket af at jeg ikke har spillet live siden august….men fuck, hvor havde jeg en god oplevelse!

Udgangspunktet var simpelt, der blev holdt et socialt arrangement i Coventry i England i 1826, hvor at indflydelsesrige personer og deres familier var blevet  inviteret. Jeg spillede så en preussisk diplomat (der vil nok følge et indlæg efter dette på engelsk, hvor jeg sammenligner scenariet med hvad jeg er vant til fra danske livescenarier).

Der er flere grunde til at det var så sjovt. For det første var der rigtig mange gode medspillere der, som havde lagt noget arbejde i kostumer, relationer og rekvisitter. For det andet har jeg ikke spillet live siden august, så der var en vis mængde abstinenser. Jeg havde glædet mig til det og det oversteg mine forventninger . I forhold til hvad jeg havde forventet fik jeg en oplevelse som var 2-3 gange bedre end det. Prisen var rimelig (cirka 550-600 kr) for en weekend med fantastisk lækker mad og mulighed for at man kunne låne makeup (jeg har sjældent spist så meget tærte, kage, røræg og bacon og mere kage på en weekend). For det tredje var der et fantastisk sæt af regler, som jeg synes fungerede rigtigt godt. For det fjerde var der mange forskellige typer for spil i det. Der var social/stemningsspil, der var politisk/diplomatisk intrige, der var drama, der var action og horror. Der var slet og ret hammerfedt! Hjemmesiden (hvor at man kan se regelsættet, som jeg måske også vil skrive om senere).

Derudover lidt billeder:

Gruppebillede
Og ja, der var mange smukke kjoler
Vi elsker uniformer, vi elsker uniformer
Et af de mange romantiske øjeblikke

En mening om “Pride and Predators

  1. Pingback: Træt af tradionelle kønsroller « Frygt og lede i Odense

Skriv et svar

