RPGFORUM er død, dansk rollespil længe leve

Lige som Uffe og Johannes har jeg her for nyligt fundet ud af at RPGFORUM er lukket. Det forstår jeg godt at Brian har gjort og jeg tror også at det er rigtigt. Det udfordrer os (bordrollespillerne) nemlig til at finde en anden måde at kommunikere over nettet på. Som det er nu er det meget spredt ud over forskellige fora, men jeg tror at RPGFORUM har haft en stor betydning i tidens løb på flere punkter ift. at sprede tanker. Det tror jeg ikke nødvendigvis at blogs ville kunne gøre på samme måde. Tiden vil vise om jeg har ret i det, man har lov til at håbe på at jeg tager fejl.

Jeg har det lidt som om at jeg har mistet en god ven, som skrantede en del, men hvor at jeg også havde mange gode minder med vedkommende. RPGFORUM gjorde at en ung 16 årig (!) udgave af mig selv tog afsted til min første con i form af Hyggecon i 2002 og at jeg blev hængende, bl.a. ved at jeg tog til Aalborg for første gang i 2003 (!!) og havde min bedste oplevelse med en con nogensinde. Det skete delvist på grund af RPGFORUM og RPGFORUM har gjort at jeg følte at jeg var en del af miljøet når jeg ikke var på con eller til andre arrangementer (hvilket er centralt når jeg var tæt på den eneste rollespiller i Gl. Rye dengang). Det var på RPGFORUM at jeg læste om Fyraften, som blev min første oplevelse med liverollespil. Jeg sad i en røgfuldt kælder og drak mig fuld…..hvor profetisk! 😀

Adam Bindslev skrev hvad jeg synes var det bedste indlæg derinde nogensinde. I hvert fald det som har inspireret mig mest i tidens løb. Man læser om “rock’n’roll som rollespilsgenre”….and the rest is history. 100o tak for alt RPGFORUM!

RÅK’N RÅL, desperation og store eksplosioner…

af Adam B, 12. sep 2003, 13:05:02, 350 visninger

“Jeg blev for ikke alt for lang tid siden bedt om at skrive nogle ord om, hvad jeg mente rock’n roll i rollespil var for en størrelse. Disse mennesker (TRoA) mente at som medforfatter på Ragnarok skulle jeg vide noget om den slags. Og det fik mig da også til at tænke lidt over det.

Jeg fandt hurtigt ud ad, at for mig er rock’n roll ikke genrebestemt og ikke nødvendigvis kun store eksplosioner, store gøbs og 200 kilometer i timen gennem byen med strømerne i hælene (selv om det ikke gør noget, selvsagt).

Det jeg fandt frem til var som følger – ROCK’N ROLL er en samling mere eller mindre desperate handlinger, man gennemfører på trods af, at man udmærket ved, at det her, det går sgu nok galt. Tilsat en tilpas mængde FÅK DAJ attitude naturligvis.”

Rock’n’roll for mig har ikke en skid med eksplosioner at gøre. Rock’n’roll er nemlig lige præcis en attitude og en stemning. Rock’n’roll er Vampire når det er bedst (jeg har aldrig faldet for den der “det er så synd for mig” ting). Rock’n’roll er følelsen af at “i aften er det sgu ligemeget”. Rock’n’roll er et håb i alt det sorte. Rock’n’roll er nemlig ikke blues – det er følelsen af at, på trods, kan man sgu nok klare det alligevel.

Rock’n’roll er antiautoritært – rock’n’roll er Rambo der klarer sig med en stor kniv mod hele politistyrken, Rock’n’Roll er The Crow der springer over hustagene, Rock’n’roll er sex and drugs. Rock’n’roll er ikke pænt og velpoleret. Rock’n’roll er at vågne med tømmermænd, pisse i pladespilleren og drikke en lunken påskebryg. Rock’n’roll er at ryge hash mod høfeber. Rock’n’roll er to guitarer, bas og trommer. Rock’n’roll er grimt og skurer i ørerne. Rock’n’roll er at spytte efter Celine Dion. Rock’n’roll er at brække Michael Jacksons næse – bare fordi man kan!

Rock’n’roll er at smide uret af helvede til og køre tværs over USA. Rock’n’Roll er at sige “What do you faggots want”. Rock’n’roll er det eneste vi kan klamre os til i en verden af Kandis, MorgenTV, færdigretter og politiske studehandler. Rock’n’Roll er Keld Aldrechtsen der giver Anders Fogh fuckfingeren på direkte TV.

Despite all the amputation

You could dance to a rock ‘n’ roll station

And it was all right

It was all right

Hey babe

– Lou Reed: “Rock’n’roll”

Rock’n’roll er et indlæg uden mening ….

Adam

4 meninger om “RPGFORUM er død, dansk rollespil længe leve

    1. Thais Munk

      Tak! Ja, det var et af hans sidste indlæg derinde. Det har inspireret mig helt åndssvagt meget. Nu får jeg helt lyst til at skrive et rock’n’roll live (imens vi venter på mere rock’n’roll i dansk rollespil).

  1. Pingback: Genrer i rollespil « planB – this revolution will not be televised

Skriv et svar

