Viking Con 32

Jeg var på Viking Con 32 i sidste weekend og det tænkte jeg at jeg lige ville skrive en smule om. Jeg har ikke været der i minimum 4 år, så det var sjovt at komme tilbage på Viking Con.

 

First off, så havde jeg en fed oplevelse. Jeg har været tåbeligt stresset på det sidste og er der noget som bare dræber ens kreativitet skulle det da lige være stress. Så at køre to scenarier, der begge to i høj grad handlede om jeg som spilleder skulle hjælpe folk med at finde på var intet mindre end fantastisk (henholdsvis Skumring af Mads Egedal Kirchhoff og Ellekvinden af Terese Nielsen som begge to er nogle seje scenarier med fede teknikker). Derudover brugte jeg det meste af min tid på at hænge ud i Heksens Hule og drikke utroligt meget the.

 

Jeg kommer ikke uden om at jeg har været væk fra Viking Con i lang tid pga de problemer som der ofte har været tale om de steder hvor jeg er kommet på nettet (især det tidligere RPGFORUM): Unødvendigt bureaukrati, lavere kvalitet på rollespilsscenarierne og en generel mangel på innovation. Jeg hørte et par enkelte brokke sig over et eller andet problem med infoen, men for mit eget vedkommende oplevede jeg ikke noget negativt. Jeg kørte to fede scenarier og folk virkede generelt glade for de rollespil de havde spillet.

 

Der er stadigvæk et par enkelte punkter, hvor jeg oplever mindre heldige ting fra Viking-Cons side. Der virkede til at være nogle kommunikationsproblemer fra tid til anden, men dem kender jeg til som conarrangør. De kan sgu være svære at undgå, så det er ikke rimeligt at gøre et større nummer ud af dem.  VC  har sit eget særpræg i form af at brætspil er i fokus (og et københavnske element, som jeg naturligvis lægge ekstra meget mærke til) , men det er sådan set fair nok. Så længe man ved at folkene i infoen der sidder og spiller brætspil er helt og aldeles indforståede med at man forstyrrer dem synes jeg at VC32 gjorde mange af mine fordomme til skamme. Der var voldsomt meget hygge og jeg fik utroligt meget ud af at gå min afviste synopsis til Fastaval igennem med Troels Ken Pedersen og snakke med folk efter at have genfundet min inspiration. Jeg fik spillet med folk som jeg ikke har spillet rollespil med siden jeg gik i gymnasiet og oplevede noget smukt da Louise Frellsen tilfældigvis viste mig hvordan at “Udsigten til Guldborg Sund” skal spilles.

 

Alt i alt havde jeg en fin og voldsomt hyggelig oplevelse med Viking Con 32. Jeg fik derudover købt Advanced Fighting Fantasy (intet mindre end “Avanceret Sværd og Trolddom”), som jeg glæder mig til at få læst og formodentlig anmelde.

3 meninger om “Viking Con 32

  1. Det lyder godt, at Viking-Con gik fint. Jeg havde mit begrænsede udsyn til Viking-Con, men det virkede bestemt som om stemningen var god. Jeg fik kun beskedne mængder af anekdoter om rollespil – blandt nogle positive om mine egne bidrag – så det var svært at vurdere, hvor meget der blev spillet.

    Jeg ser desuden frem til at læse din anmeldelse af AFF.

  2. Jeg var “kun” tilstede om lørdagen i år, hvor jeg skulle køre to scenarier – “den scenarieløse blok” om eftermiddagen og “så er det, du vågner” om aftenen. Sidstnævnte afviklede jeg ikke til min ærgrelse, da jeg måtte tage hjem grundet sygdom.

    Desværre fik jeg ikke mulighed for at hilse på dig, hvilket ellers kunne have været hyggeligt, men jeg fik den anden oplevelse, at spille med 4 unge gutter på 14 år under “den scenarieløse blok” hvilket var vildt underholdende. I min private rollespilsgruppe spiller vi meget fokuseret og seriøst, og at agere spilleder overfor disse unge drenge, var virkelig en skæg oplevelse!

    Selvom jeg kun var få timer tilstede på con’en i år, var det en stor oplevelse…

    1. Thais Munk

      Hej Rasmus,

      Ja, jeg ville også gerne have hilst på dig, men nåede det ikke. Surt at du blev syg. Hvis du får tid til at komme forbi en anden con må vi da lige koordinere det 🙂 Godt at høre at du havde en god oplevelse i hvert fald!

      Morten: Ja, stemningen var god. Mht AFF har jeg kun en novelle, 1-2 scenarier og studieopgaver at skrive på (samtidig med at jeg stadigvæk er i gang med at pakke ud efter en flytning), så den burde komme op i begyndelsen af næste uge 😉

Skriv et svar

