Reality Rally

Oh, det her skal nok blive sjovt. “Reality Rally” er arbejdstitlen på en kampagne jeg skal til at køre noget der ligner cirka hver anden-tredje søndag hjemme hos mig selv. Kampagnen handler om et australsk team (spilpersonerne) der deltager i et fiktivt rally, inspireret af “Dakar rally”. Ny kampagne, baseret på resterne af en gammel ide. Jeg kørte tidligere en moderne okkult kampagne, som var inspireret af Nephilim. Inspireret er her et pænt udtryk for at jeg havde skåret de cirka 20-25% af Nephilim som jeg synes var møgseje ud og havde droppet resten.

Dvs det meste af baggrundshistorien i spillet, metamorphosis, tidligere liv og kræfterne. Jeg havde så valgt at droppe arcanum, de hemmelige samfund og ideen om at man primært spillede elementånderne. Her spillede man mennesker, der indgik en pagt med en elementånd: Den gav mennesket et formål og mennesket gav den bevidsthed. Dermed blev de til et (inspireret af Mummy: The Resurrection). Det fungerede lidt blandet, men det var sjovt at prøve noget nyt. Så nu vil jeg prøve det igen i en ny gruppe med andre mennesker. Derudover har jeg skåret markant ned på tilfældigheden i Nephilims karakterskabelse.

Jeg er til gengæld vild med Nephilims magi-system og de kræfter som man kan få der. Det føles som magi på en anden og mere interessant måde end “Jeg kaster Fireball!” Ikke at der noget galt i det som sådan, men jeg sætter pris på stemningen. Et andet problem Nephilim har er at historien/settingen er dybt fokuseret på Europa, hvilket er sådan lidt…fesent. Jeg kunne komme med en længere rant om , men jeg gider ikke lige. Men jeg har har bestilt en masse Nephilim-bøger (som netop er ankommet i dag!) og glæder til at læse dem igennem og bruge noget, blive inspireret af noget og ignorere det meste af dem. Det er nyt for mig ift rollespil, men også fedt. Det gør at jeg er nødt til at være mere kreativ og det er fedt.

Jeg ved ikke helt hvorfor jeg faldt for ideen med rally, men vi havde planlagt søndagskampagnen i et stykke tid uden at det var totalt sikkert hvad vi skulle spille. Jeg havde overvejet Advanced Fighting Fantasy (faktisk med De Navnløse som startup), men jeg faldt over Dakar rally på internettet og kom til at nævne det for en af spillerne med fantastisk timing (vi var ude at køre hvor han var chauffør og jeg agerede navigatør). Så det blev vedtaget og vi havde en kort brainstorm, hvor vi blev enige om at lave et australsk team. Så det korte af det lange er at der er blevet sammensat et team på fire personer af en større avis i Perth i Vestaustralien (det virker forøvrigt som en vildt kedelig by) bestående af en reformeret ex-kriminel (mekaniker), en lettere arrogant historiker med en vild EDU-score (ekspert i Sydamerika), en pigeglad ekstremsportsinstruktør/surfer der leder efter en mere fast fremtid (primær chauffør) og en ubåds-flådeløjtnant  der manglede et projekt under hendes orlov (primær chauffør).

Det ser ud til at blive et meget funktionelt og dysfunktionelt team. Det rally de skal ud og køre begynder i Esmeraldas, Ecuador og er sat til at slutte i Punta Arenas, Chile. En tur som ifølge Google Maps er på små 8.461 km og tager 107 timer at køre. Baggrunden for rallyet er en kulørt dansker/nordmand ved navn Magnus Rasmussen, som er uddannet kaos-pilot. Han er muligvis også rent faktisk kompetent. Han har fået rallyet stablet på benene blandt andet igennem Kickstarter, hvor han fik lavet fundraising ved at appeller til mængden af folk på internettet der gerne ville bruge 1$ på at se tilfældige mennesker lide og knokle for at køre rally igennem Sydamerika og derudover fordi at han har flere kontakter hos bilfirmaer med folk som han engang har spillet ishockey eller badminton med. Jeg har ikke besluttet mig for om han har overnaturlige evner endnu, men jeg regner ikke med det.

Jeg har ikke besluttet mig 100% endnu for hvordan at rallyet skal løbe af stablen, men tanken er at tage en gruppe forskellige mennesker som ikke kender hinanden i forvejen. Det fede ved det er at med de 4 karakterer og rallyet regner jeg med at der er nok som vi kan spille på. Kampagnens set-up er planlagt til at være følgende: Karaktererne tager et fly til et sted i Ecuador og forbereder sig. Så vil jeg køre deres ryste-sammen tur og træning i Australien som flash-back. Derefter begynder rallyet og ting sker. Det er så meget som jeg har planlagt indtil videre og det passer mig egentlig fint. Så kan jeg tage resten hen af vejen. Det eneste som jeg skal have planlagt er det at køre ræs i rollespil, for det har jeg ikke prøvet før. Er der nogen som har gode ideer til hvordan det skal gøres eller eksempler på teknikker? Sådan udover regler for “car chases” og lignende.

2 meninger om “Reality Rally

    1. Thais Munk

      Jeg havde ikke tænkt på det sådan, men det var faktisk en fandens sej måde at se den kampagne på. Det var vildt inspirerende 😀 Tusind tak!

Skriv et svar

