Til minde om Michael Erik Næsby (1960-2014)

Det er netop kommet mig for øre at Michael Erik Næsby er død. Jeg mødte første gang Michael Erik Næsby til Fastaval 2004, men jeg snakkede først reelt med ham på Fastaval 2006, hvor jeg stod i kiosk. Jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke nåede at snakke særligt meget med Michael Erik Næsby. Han fremstod som en stor bamse af en mand, der ofte sad for sig selv og brummede. Jeg husker ham især fordi jeg havde nattevagten i kiosken og han gik cirka en time inde i min vagt og kom tilbage da der var cirka en time tilbage af min nattevagt. Søvn havde han åbenbart ikke synderligt behov for, for han havde maksimalt fået 4 timer idet han skulle vade frem og tilbage fra den anden skole.

Michael Erik Næsby gjorde især en figur af sig selv på RPGFORUM og var en til tider noget ombrust skikkelse, men samtidig husker jeg ham som en mand der gjorde sit bedste for at være venlig og hjælpe folk når de havde forespørgsler. Han havnede til tider i nogle voldsomt store diskussioner med folk, som til tider gik meget hedt for sig. Michael Erik Næsby formåede at skabe en enorm debat i miljøet og var en meget aktiv bidrager, både i form af hvor mange indlæg han skrev på Rpgforum og hvor mange scenarier han derudover også producerede. Det ville være løgn at påstå at denne debat altid var positiv, men der skete noget. Jeg nærer personligt ingen tvivl om at Michael Erik Næsby ville miljøet det bedste, selvom han til tider trådte nogle folk over tæerne. Det er sgu heller ikke altid skidt at gøre det hvis man har noget på hjerte.

Det ville være en overdrivelse at sige at jeg kendte Michael Erik Næsby.specielt godt, men jeg vil altid husker ham for en bestemt ting. Han opmuntrede og var altid klar på at give feedback til en 18 år gammel nørd der i 2004 skrev sit første scenarie. Der formåede han at gøre en stor forskel i mit liv, som fik vidtrækkende positive konsekvenser. Det skylder jeg ham en meget stor tak for, som jeg her har forsøgt at udtrykke.

En mening om “Til minde om Michael Erik Næsby (1960-2014)

  1. Steen Larsen

    Det gør mig ondt at høre, at Michal ikke er her mere. Jeg har kendt ham i over 30 år, men har desværre ikke haft så meget kontakt med ham, de sidste år.

    Må du hvile i fred Michael.

    // Steen

Skriv et svar

