Mr H.P. Lovecraft Jr. & Miss Lovecraft: Et eksempel på udført kreativitet

Nu er jeg ikke (som de fleste måske ved) lige så sej som Oliver, der udover at kunne tegne, mene ting, spille rollespil, være arkitekt og spise kage også ved enormt meget om at være kreativ, både alene og i fællesskab. Men nu kaster jeg mig ud i et eksempel på hvordan jeg er kreativ og hvad der så eventuelt kan komme ud af det. I er meget velkommen til at komme med input og eksempler på hvordan I selv gør det. 🙂

 

Først: En ide! I min søndagsgruppe hedder surferen “Wipeout” teknisk set Wendell Forest Wyatt Jr. Da jeg søndag aften lå og læste “Dreams in the Witch-House” falder mit blik på forfatteren H. P. Lovecraft (han er forøvrigt ganske okay at læse), hvorefter at min hjerne vælger at tilføje “Jr” bagefter. H. P. Lovecraft. Jr.

 

Det sætter min hjerne i gang (praktisk når jeg alligevel bare skulle sove), da jeg har en enormt fascination for familier med et overnaturligt eller mystisk præg. En søn af Lovecraft og hans hustro igennem 2 år, Sonia Haft Greene Lovecraft Davis . Jeg tænker videre over ideen og slår Howard Phillips op på nettet. Han var gift fra 1924 til 1926, men hans hustro rejste fra New York forholdsvis kort tid efter deres bryllup og boede mange forskellige steder hvor hun kunne finde arbejde (først Cleveland, Ohio). I det sidste år af deres ægteskab boede H.P. Lovecraft i Brooklyn Heights, hvor at hans hustro overnattede et par gange om månede. Så et eventuelt barn kunne være blevet født i 1925 eller 1926, muligvis i Cleveland. Her sneg et “miss” sig naturligvis ind i min hjerne. Hvad hvis de havde fået en datter? Det oplagte navn for hende ville være at opkalde hende efter H.P. Lovecrafts mor, Sarah Susan Phillips Lovecraft. Altså ville datteren f.eks. hedde Sarah Philipps Greene Lovecraft og sønnen kunne have heddet Howard Phillip Greene Lovecraft Jr, begge født 1926. Derefter opstod ideen om tvillingerne naturligvis. Spørgsmålet er så bagefter hvilken af forældrene der havde opdraget dem? Meget taler imod H.P. (bl.a. havde han næsten ingen penge), men Sonia var enlig mor i forvejen og en meget selvstændig kvinde for sin tid. Altså er der 2 børn med en fars navn, som de ikke kender (skilsmissen gik forøvrigt i virkeligheden forholdsvis glat, hvilket er interessant for karaktererne. Sort of, i hvert fald. Lovecraft glemte at de skrive de sidste papirer under, så hans kone var teknisk set gift med to mænd i en periode indtil at Lovecraft døde).

 

Hvad har vi så her? Vi har et søskendepar, 16 år gamle ved begyndelsen af USAs officielle indtræden i 2. Verdenkrig, med en opvækst forskellige steder i USA og en arv efter en far som økonomisk set ikke har været så stor igen, men som omvendt set kunne have stor symbolsk og/eller psykologisk betydning. Hvad vil jeg så bruge dem til? Ingen anelse, men de var sjove at finde på! Jeg kunne godt se dem indgå som karakterer i en historie, om det så var i rollespil, novelle eller noget helt tredje. Selvom jeg ikke har haft noget større formål med at finde på dem var det en interessant og for mig sjov øvelse. På falderebet, så var Sonia Haft Greene Lovecraft Davis derudover en ret interessant person på mange punkter.

Skriv et svar

