Peter’s Friends

Et lille bonus-indlæg nu her i højtiden: En anbefaling af en film. Kenneth Branagh inspillede i 1992 filmen “Peter’s Friends” som foregår ved nytår i England med en større omgang 90’er stjerner (hvoraf den største vist er Stephen Fry i titelrollen som Peter).

Det er i min optik ret smuk film (som jeg havde fornøjelsen af at se i godt selskab med Kasper Nørholm til nytår i Rørvig) og det interessant ved den er at det mindede mig at om være på Fastaval. Jeg følte mig virkelig hensat til et spillokale på Fastaval undervejs i filmen. En gruppe venner der mødes efter lang tid og som allesammen har haft sejre og især nederlag,  som nu skal forsøge at få stablet deres liv på benene igen og se hinanden og dem selv i øjnene. Så en varm anbefaling herfra, især hvis nogen af jer bliver inspireret og skrive et scenarie baseret på filmen. 😉

Skriv et svar

