Hej dejlige mennesker!

Udover min Star Wars kampagne og mit Nephilim-hack, så sidder jeg lige pt og leger med endnu en scenarieide, baseret på nogle løse ideer jeg har haft i længere tid og som fik et gevaldigt spark i røven af alt den inspiration jeg fik af at spille Historier fra Sanatoriet, (bedste spillederløse scenarie jeg nogensinde har spillet og bedste horrorscenarie jeg har spillet i fucking mange år. Fandeme og sgu!).

 

I det scenarie er Dreamlands fra Call er en ret vigtig bestanddel. Derfor ville jeg høre om nogen af jer (mine kære læsere!) har nogle anbefalinger af bøger i den sammenhæng, noget man skal undgå etc? Mine ideer er stadigvæk meget skitseagtige (men inkluderer at man spiller medlemmer af en Dreamlands-involveret kult, så jeg leder også efter inspiration hvis I kender til noget lignende i rollespilssammenhæng. System er ikke så vigtigt her og nu, bare inspiration 🙂

3 meninger om “

  1. Kristian

    Prøv at tjekke Dennis Detwillers “Sense of the Sleight of Hand Man”. Jeg kickstartede den, men har aldrig fået den rigtig læst igennem. Den bør kunne skaffes som pdf til en rimelig pris (og du må gerne låne min papirkopi ved lejlighed).
    Det er en knap 300 siders Dreamlands kampagne med tons’n’tons af stemning og flavour (men lidt meget railroad, tror jeg). Der bør være god inspiration og Dennis D skriver fedt, synes jeg.

  2. Altså, der er en gammel Call Dreamlands bog, som er en OK ressource. Derudover er der selvfølgelig litteratur: Lovecrafts egne Dreamlands-historier, men også hans kilder, Clark Ashton-Smith og Lord Dunsany.

    Sidstnævnte er jeg fanboy af, og kan varmt anbefale The Gods of Pegana, Time and the Gods og A Dreamer’s Tales, alle sammen novellesamlinger som er super oplagte at plyndre for drømme-gods.

  3. Thais Munk

    Lord Dunsany er jeg også ret vild med. Jeg har en novellesamling af ham stående “In the Land of Time”, som desværre er uden ham den fantastiske illustrator. Men ham får jeg afgjort læst noget af.

    “Sense of the Sleight of Hand Man” er røget i min kurv på Amazon til når jeg føler for at købe ind der igen (bestiller som regel i bunker, hvor jeg er nået halvvejs igennem den sidste jeg bestilte). Den ser sej ud. Mit nuværende projekt er dog nutidsbaseret (i modsætning til kampagnen som foregår i 1920’erne), men det kan jeg vel sagtens jungerer rundt om. Og så får jeg kigget på den gamle Call Dreamlands. Jeg havde tænkt den med, men ville høre om der var andet og mere man kunne kigge efter.

    Tusind tak skal I have! Det var awesome gutter 🙂

Skriv et svar

