RusCon 23: Rollespil i Ringkøbing

Jeg var med til årets RusCon som en af de få gæster, der ikke kom fra Vestjylland her d. 24-26 april. Det var sjovt og lidt sært samtidig, for det er godt nok old-school (og bragte minder med sig). Jeg havde 2 scenarier med, klassikeren Drømmen om en Konge i Gult og mit eget Den Plyndrede Carnifex.

 

Det interessant ved Ruscon var for mig især at der var en gruppe mennesker, som jeg aldrig har mødt andre steder, men som kommer på conner i Vestjylland (FeCon og MuCon i Holstebro og RusCon i Ringkøbing) og til nogle ting i Herning og omegn. Det er ret interessant og magisk at opleve rollespil udenfor hvor at jeg er vant til det (også kendt som det legendariske Udkantsdanmark). Det er mest af alt syret, for der sker en del. Der var en mindre butik forbi og der var en 40 mennesker, alt i alt til arrangementet (hvoraf 16 af dem spillede WH40K). Det var fedt at opleve at der var gang i den på den måde. Det var et noget oldschool arrangement (bl.a. måtte man tænde stearinlys i lokalerne!) og der var da småting som jeg savnede, men alt i alt var det sgu sjovt at opleve. Især fordi at lokationerne og hvor besværligt offentlig transport er minder mig om tidligere tider, hvor jeg rejste rundt og spillede liverollespil alle mulige forskellige steder i Jylland, især på skoler. Og derudover skete der noget overraskende som jeg ikke har oplevet i et par år: Jeg vandt en pris. Årets master på RusCon 23, 2015 (som var tæt løb imellem mig og en anden master). Men ikke desto mindre er jeg nu den stolte ejer af Carcassonne: South Seas. Det var sjovt og overraskende akavet samtidig. For at opsummere, så var arrangementet alt i alt glimrende og turen værd.

 

Det var fedt og inspirerende at opleve folks glæde ved rollespil og andre nørdede ting som noget samlende, som folk reflekterede over (også uden de nødvendigvis havde været med i arrangementer længere østpå end Herning eller have læst Fastaval scenarier). Og hvis Kristoffer Rudkjær læser med, så kan jeg oplyse at folk på connen stadigvæk snakkede om hvor godt Sparta var efter at de spillede det i 2008 med mig som GM! 😀

Skriv et svar

