Du godeste, kan jeg lide at spille D&D?

Wow, tal om at sælge ud og generelt droppe principper. Big time.

Jeg er blevet overtalt (okay, jeg meldte mig) for et stykke tid siden til en D&D kampagne. Dungeons and Dragons 3.5 ed. Et spil jeg ellers havde svoret at jeg aldrig ville spille igen. Og nu er jeg så hoppet med. Hvorfor så? Til dels kunne jeg godt bruge at spille mere bordrollespil og ikke bare køre det. Derudover var det et spørgsmål om at de 1) spillede Draconlance, hvor at den indre 13 årige nørd i mig skreg “Indrøm det nu bare, Thais! Du synes jo at det er vildt sejt!”. 2) Derudover spillede gruppen ikke bare Dragonlance, men “Orders of High Sorcery”, dvs at vi spiller forskellige slags troldmænd med vidt forskellige etiske syn på verden (aka alignments) samtidig med at ordenen og magien er det vigtigste for karaktererne. Med andre ord kan vi både være onde og gode i gruppen og samtidig kunne arbejde sammen. 3) Jeg kunne få lov til at spille draconianer. Der gik min indre 13 årige nørd også bare amok.

 

“Men Thais, så har du vel  valgt at spille noget simpelt og overskueligt?”

 

Jo, klart.Jeg spiller bare Sorcerer/Wizard/Ultimative Magus. Dvs at jeg har to spelllists (fra samme overordnede liste), hvor at den ene er forberedt og den anden er spontan. Derudover kan jeg “ofre” spells fra den ene liste og bruge dem til at forbedre den anden…yes. Intet problem. Jeg sad kun med min bærbare og 4 bøger åbne (Players’ Guide, 2 Dragonlance settings bøger, Spell Compendium, og Complete Mage). Det var så dumt at jeg var nødt til at åbne en Monster’s Manual også  (for at se på andre muligheder for familiar)…..og jeg hyggede mig så man skulle tro at det var løgn. Det var fedt at sidde og nørde, optimere det og snakke med de andre om det og ikke mindst hygge. Vi hyggede os især fordi at der var en tålmodig stemning. Alle vidste godt at det her tog tid, men samtidig var det cool. Vi hyggede os. Jeg har ikke været spiller i så hyggelig en bordrollespilssession i lang tid og vi fik spillet noget superfedt spil (tænk Big Bang Theory møder Dragonlance), så jeg tog hjem en glad mand og glædede mig til næste torsdag. Det føltes utroligt rart at smide gamle principper over borde…

En mening om “Du godeste, kan jeg lide at spille D&D?

  1. Pingback: DragonLance efter Legender-serien, draconianere og andre sjove ting – Frygt og lede i Odense

Skriv en kommentar